);
Petar Mihin: Učitelj s misijom – kako znanost približiti djeci kroz praksu i otkrivanje

Petar Mihin: Učitelj s misijom – kako znanost približiti djeci kroz praksu i otkrivanje

Od Ludbrega preko Varaždina, do Zagreba: put prema STEM obrazovanju*

Petar Mihin iz Ludbrega, oduvijek je znao da želi postati učitelj. Svoju nišu pronašao je u kemiji i fizici, koje je studirao na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu. Prije toga pohađao je Prvu gimnaziju u Varaždinu, gdje je pojačani prirodoslovni i matematički program učvrstio njegov interes za znanost.

Danas, Petar radi kao nastavnik fizike u tri škole, uključujući Osnovnu školu Ludbreg, a paralelno sudjeluje u programima Regionalnog znanstvenog centra LORI kao Newton učitelj. Njegov stil poučavanja temelji se na praktičnom znanju i “učenju otkrivanjem”, uz naglasak na važnost teorijske podloge.

Znanje se mijenja, a mi moramo s njim

Kako ističe, daljnje obrazovanje nastavnika ključ je modernog obrazovanja.

– Znanost se mijenja. Sistem kojim nas uče na studiju je adekvatan, ali neke stvari koje su se poučavale još prije desetak godina nisu više aktualne. Djeca se također mijenjaju – njihov interes za znanost, posebno fiziku, velik je, ali često nemaju dovoljno pozadinskog znanja, alata i strpljenja. – objašnjava Petar.

Newton sobe: spoj teorije i prakse

STEM centar LORI u Ludbregu dio je međunarodne mreže Newton soba, a svaka soba provodi svoj modul. U centru se trenutno provodi devet modula, uključujući prvi hrvatski modul nazvan “Polimer Party”, koji se bavi biorazgradivim polimera koji bi jednog dana mogli zamijeniti plastiku. Također je posjetiteljima dostupan i simulator letenja koji najprije potkrepljuju izračunima leta. Jednom prihvaćen, modul mogu koristiti sve Newton sobe u svijetu.

– Praktični rad uvijek je potkrijepljen teorijom. Učenici paralelno razvijaju znanja i vještine za rješavanje problema, a zatim to znanje primjenjuju u eksperimentima. – kaže Petar.

Jedan od najzanimljivijih pokusa je “Vatra na dlanu”, pri kojem plamen gori na ruci bez opeklina.

– Iskustvo ovog pokusa volim podijeliti s učenicima, a sama bit eksperimenta je da je bezazlen, i ako se prate upute, nikome se ne može ništa dogoditi. Smisao eksperimenta je odgovor na pitanje zašto nam se ništa ne može dogoditi ako se pažljivo prate upute. Osim naravno, lagane depilacije. – našalio se Petar.

Kako postati Newton učitelj?

Postati Newton učitelj zahtijeva intenzivnu edukaciju i pripremu, često izvan radnog vremena i vikendima. Svaka nova grupa učenika predstavlja izazov, jer obrazovni standardi variraju među školama.

– “Volja je ključna – treba biti spreman na cjeloživotno učenje i prilagodbu. LORI centar nije cilj, već dobrodošla nadopuna sadržajima i metodama koje se uče u školi, a dobro ga je koristiti u daljnjoj edukaciji učenika i sebe kao učitelja..” naglašava Petar.

LORI centar: STEM za sve uzraste

U jednom danu u Newon sobama mogu se izvoditi dva modula, a termini se polako popunjavaju i za drugo polugodište. Osim domaćih učenika, centar je ove godine ugostio i Erasmus+ projekt, čiji je domaćin bila Srednja strukovna škola Varaždin. Posjetili su ga učenici iz Portugala, Turske i Italije, za koje je modul proveden na engleskom jeziku, a jedan od predavača bio je upravo Petar.

Centar i programi koje nudi prilagođeni su svim uzrastima, ponajprije učenicima od 4.razreda do srednje škole, uključujući i najmlađe istraživače.

Budućnost obrazovanja u praksi

LORI centar u Ludbregu dokazuje da je spoj teorije i prakse ključ za budućnost obrazovanja. Kroz predavanja poput onih Petra Mihina, učenici ne samo da usvajaju znanje, već razvijaju ljubav prema znanosti.

– Promjene su nužne, i u našem pristupu i u obrazovnom sustavu. STEM obrazovanje potrebno je povezati sa svakodnevnim životom na učeniku atraktivan način. Također treba djecu zainteresirati za STEM, a LORI centar nam u tome može uvelike pomoći. – zaključuje Petar.

Skip to content