Hoćemo li se uskoro u Zagreb voziti u modernim vlakovima?

Hoćemo li se uskoro u Zagreb voziti u modernim vlakovima?

Iz HŽ-a medijima su poslali priopćenje da nabavljaju 13 novih i modernih vlakova, a ova je informacija zanimljiva i jer je navedeno da bi neki od njih trebali voziti prema Zagrebu.

HŽ Putnički prijevoz objavio je, naime, otvoreni postupak javne nabave za 5 elektrodizelskih vlakova za daljinski promet, 4 elektrobaterijska vlaka i 4 baterijska vlaka.

– Elektrodizelski vlakovi vozit će na relacijama od Zagreba do Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule (preko Slovenije). U njima će se pružati ugostiteljska usluga, bit će opremljeni modernim sustavom za informiranje putnika, rampama za osobe u invalidskim kolicima, udobnim sjedalima i mjestima za bicikle – kažu u HŽ-u.

Elektrobaterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH; na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja pomoću pantografa. Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka, pojasnili su u HŽ-u.

Baterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH; za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka.

U sklopu ovog projekta nabavit će se i 2 stabilna energetska priključka za punjenje pogonskih baterija u kolodvorima Lupoglav i Velika.

– Primjenom zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, odnosno zamjenom starih dizel-motornih vlakova novim elektrodizelskim, elektrobaterijskim i baterijskim vlakovima doći će do značajnog smanjenja ispuštanja CO2 u okoliš i proizvodnje električne energije koja se vraća u kontaktnu mrežu prilikom kočenja. Osigurat će se kvalitetna usluga i smanjit će se troškovi goriva, buka i operativni troškovi – kažu u HŽ-u.

Procijenjena vrijednost nabave iznosi 107,3 milijuna eura bez PDV-a. Vlakovi se financiraju na temelju projekta Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske iz zajma Europske investicijske banke.

Uz 13 novih vlakova, HŽ Putnički prijevoz objavio je i pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva na nadmetanje za uslugu srednjeg popravka 8 električnih lokomotiva serije 1 142. Procijenjena vrijednost nabave iznosi 10 milijuna eura bez PDV-a.

– Navedenim projektima HŽ Putnički prijevoz nastavlja započetu obnovu voznog parka. Trenutačno je na prugama 61 novi niskopodni vlak, a u 2025. bit će pušten u promet 1 elektrobaterijski, 1 baterijski i 7 dizel-električnih motornih vlakova, dok će u 2026. u promet bit pušteno 6 elektrodizelskih vlakova za povezivanje Zagreba i Splita – ističu na kraju u HŽ-u.