);
GRADSKO-PRIGRADSKI PRIJEVOZ U prvoj fazi povezuju se Ludbreg i naselja, u drugoj se uključuju i susjedne općine

GRADSKO-PRIGRADSKI PRIJEVOZ U prvoj fazi povezuju se Ludbreg i naselja, u drugoj se uključuju i susjedne općine

Gradski su vijećnici na posljednjoj održanoj sjednice donijeli Odluku o komunalnom linijskom prijevozu putnika na području Grada Ludbrega. Tom je odlukom određeno da se u uslužne komunalne djelatnosti kojima se pojedinačnim korisnicima pružaju usluge nužne za svakodnevni život i rad na području Grada Ludbrega uključuje i komunalni linijski prijevoz putnika.

-Ovo je jedan od onih projekata kojim ćemo transformirati i promijeniti Ludbreg u bolje mjesto i bolji grad za njegove stanovnike, ali proširiti i na susjedne općine. Projekt pripremamo već nekoliko godina, nekoliko smo puta od njega i odustali, ali uspjeli smo pronaći snage i stigli smo na korak do realizacije. Zahvaljujem svima koji su imali razumijevanja i pomogli na da s 13 drugih gradova u Republici Hrvatskoj uđemo u realizaciju projekta javnog prijevoza od Dubrovnika do Rijeke i Osijeka. Tu se nalazi i naš Ludbreg te Varaždin, Zabok, Krapina, Sisak, Zagreb i još neki gradovi koji će uz pomoć europskih sredstava dobiti priliku organizirati službeno-linijski komunalni prijevoz. Posao ćemo obavljati unutar gradske firme – pojasnio je gradonačelnik Bilić.

Tako je odlučeno da se obavljanje komunalne djelatnosti komunalnog linijskog prijevoza putnika povjerava komunalnom trgovačkom društvu Lukom d.o.o., Ludbreg, kojemu je osnivač i većinski imatelj udjela Grad Ludbreg.

Poduzeće će pokrenuti gradsko-prigradski komunalni prijevoz putnika na području Grada Ludbrega. Tim projektom bi se, smatraju, motiviralo građane da učestalo koriste javni prijevoz umjesto mobilnosti bazirane u velikoj mjeri na osobnom automobilu. Očekuje se značajno smanjenje emisije CO2, povećanje energetske učinkovitosti prometa, povećanje prometne sigurnosti te povećanje socijalne uključenosti uslijed povećanih mogućnosti mobilnosti, ne samo za socijalno osjetljive skupine, već za sve građane. Također, planirana je nabava 5 električnih mini autobusa, čime će se osigurati preduvjeti za implementaciju usluge javnog prijevoza što projekt čini i ekološki održivim. Za punjenje istih u pripremi je projekt izgradnje 10 punionica sa svom potrebnom mrežnom infrastrukturom koji će također biti financiran u 100 postotnom iznosu putem izravne dodjele sredstava.

-Prema prometnom elaboratu kojeg smo izradili u suradnji sa Sveučilištem Sjever osmišljeno je pet linija koje povezuju sva naselja unutar grada Ludbrega sa središtem, a u sljedećem koraku povezat ćemo se i sa svim naseljima u okruženju, odnosno unutar bivše općine Ludbreg, Martijanec, Sveti Đurđ, Mali Bukovec i Veliki Bukovec – kazao je gradonačelnik Bilić.

Za prvu fazu predviđeno je spomenutih 5 autobusa dok će u drugoj fazi biti potrebno dodatnih 5 autobusa.

– U toj drugoj fazi pojedina će naselja biti povezana s Ludbregom s više od deset polazaka dnevno, odnosno čak i 15 polazaka dnevno od Ludbrega ili prema Ludbregu i tako od ranog jutra, od 5 sati. Želimo omogućiti svim građanima na području grada da se kreću i da obavljaju svoje poslove u zajednici kojoj je Ludbreg središte. To će za grad Ludbreg zapravo predstavljati potvrđivanje toga da je centar istočnog dijela Županije, a za sve druge koje će se uključiti u ovaj prijevoz Ludbreg će postati polazna točka prema Varaždinu, Koprivnici, Zagrebu, Čakovcu ili do Ivanca, Lepoglave, Novog Marofa.

– Ovo je jedna od važnijih odluka koju ćemo donijeti u ovom mandatu, ona je dalekosežna i važna za pozicioniranje Ludbrega kao središta u ovom dijelu županije i osigurat će nam da se razvijamo ubrzano. Ovdje govorimo o komunalnom prijevozu zato što je u RH sustav takav da ne možemo organizirati linijski prijevoz drugačije nego kao komunalni prijevoz – pojasnio je gradonačelnik Bilić.

Dodao je kako je nabava mini autobusa planirana kroz zatvoreni natječaj namijenjen za samo 13 gradova.

-Projekt je prilično vrijedan, znači dobit ćemo 100 posto financiranje, prvo je 5 autobusa, u drugoj fazi još 5. Upravo pripremamo i projekt električne punionice za deset autobusa i taj dio se financira sredstvima ministarstva. Istovremeno projektiramo i novo autobusno željezničko stajalište, intermodalno stajalište koje bi zapravo bilo sjecište željezničkog i autobusnog prijevoza. I tako stvaramo jednu zapadno europsku suvremenu priču mobilnosti unutar ovog područja Varaždinske županije. I pokazujemo da jedino kroz mobilnost, redovitost, priuštivost možemo osigurati život na ovom području u sljedećih dvadesetak. Nadam se da će projekt već početkom ljeta zaživjeti. Očekujemo da bi uskoro mogli imati promotivni autobus početkom trećeg ili četvrtog mjeseca, kojim bismo zapravo upoznali naše građane s linijama i polako ih navikli na ovu prijevoznu, dobru priču za budućnost grada Ludbrega – rekao je gradonačelnik.

Ovakvu vrstu prijevoza s nestrpljenjem očekuju i sami građani.

-Svi znamo da je prometna povezanost iznimno bitna. Nama umirovljenicima ovo će olakšati odlazak kod liječnika, ljekarne, ali i do trgovina. Ludbreg je i grad brojnih i stalnih događanja pa ćemo vjerujem i njih imati priliku češće posjećivati kada krene realizacija ovog projekta – rekla je Ana Katana.

U susjednim općinama također pozdravljaju inicijativu.

-Autobusi ne voze intenzitetom kao prijašnjih godina, a željeznica je odsječena. Dolaze nam godine kad će se ponovno intenzivirati javni prijevoz, što iz troškovnih razloga, što iz ekoloških. U suradnji s Gradom Ludbregom već godinama djelujemo na ovoj inicijativi i raduje nas što se napokon naišlo na razumijevanje i očekuje nas skora realizacija – kazao je Branimir Nađ, načelnik Općine Martijanec. 

Skip to content