Predstavljanje Prometne studije za uspostavu mreže linija javnog županijskog linijskog prijevoza putnika bila je jedna od tema nedavnog radnog sastanka župana s načelnicima i gradonačelnicima Varaždinske županije. Sastanku je nazočio i ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić koji je iznio kako Ludbreg i okolne općine imaju gotov projekt jeftinijeg i funkcionalnog javnog prijevoza. Bit je integriranog prijevoza, objašnjavaju iz Grada Ludbrega, da se probaju spojiti vlak i autobus u jednu cjelinu i da oni građani koji koriste takav oblik prijevoza s jednom kupljenom kartom riješe plaćanje svog cjelokupnog putovanja.
– Smatram da je ovo jedan od ključnih problema, najvažniji nacionalni problem i sve što se dosad radilo na pitanju populacijske politike palo bi na neimanju odnosno nemogućnosti organiziranja događanja na mjestima koja ostanu izolirana zbog neorganiziranog prijevoza. Čudno je da je na sjeveru Hrvatske pa tako i kod nas u Varaždinskoj županiji koja je relativno mala i relativno dobro povezana, imamo željeznicu, dobre ceste javni prijevoz ne funkcionira – objašnjava ludbreški gradonačelnik. Dodaje je kako će problem postati još veći kad sljedeće godine krene rekonstrukcija pruge Varaždin-Koprivnica-Pitomača.
– Željezničkog prijevoza neće biti u vrijeme rekonstrukcije i morat ćemo se oslanjati na autobusni prijevoz koji jako loše zapravo funkcionira. Vidimo kako je teško danas doći do Zagreba kada se radi rekonstrukcija pruge Koprivnica-Zagreb. Zbog svega toga mi smo u Gradu Ludbregu zajedno sa susjednim općinama još prije nekoliko godina krenuli u inicijativu organizacije integriranog prijevoza. Uložili smo dosta truda i vremena da pripremimo cijelu tu priču i do sad nismo imali partnera s kojim bismo razgovarali o javnom prijevoz u njegovoj važnosti. Sad pokušavamo s resornim ministarstvom i nadam se da ćemo upravo zbog spomenute rekonstrukcije napokon i započeti s tim – objašnjava gradonačelnik Bilić.
Ističe kako je cilj integriranim prijevozom povezati regiju Ludbreg, ali isto tako stvoriti i bolju povezanost sa županijskim središtem – Varaždinom.
-Nažalost, Županija se prekasno uključila u ovu cijelu priču. Još je za vrijeme župana Čačića osnovana kao tvrtka javni prijevoz međutim sve je stalo na tome iako županije imaju i temeljem zakona o cestovnom prijevozu mogućnost investiranja u javni prijevoz. No samo šest županija u Hrvatskoj je pokrenulo taj projekt. Među njima je primjerice nama susjedna Koprivničko-križevačka županija. Naša županija nije išla tim pute , sad su krenuli putem koji smo mi kao Grad već prošlo. Na predstavljanju studije upozorili smo da mi već svoju studiju imamo i da se uvaži ono što smo napravili te predložili da se u Varaždinskoj županiji grupiraju središta integracije prometa, Ludbreg, Varaždin, Novi Marof, Ivanec, s obzirom da svi imamo prugu. Autobusne linije povezivale bi se s vlakovima, vlakovi bi morali biti češći i ta priča bi tada mogla funkcionirati – kaže ludbreški gradonačelnik te dodaje kako se nada da će projekt zaživjeti posebno kad se uzme u obzir da ima novaca u europskim fondovima za kupnju autobusa, električnih ili na vodik i to isključivo javne prijevoznike.
– S obzirom na činjenicu da se ti novci moraju trošiti, tu vidimo šansu da naša priča zaživi. Ovaj tjedan imamo sastanak u ministarstvu vezano uz novi željeznički kolodvor i parkirna mjesta oko kolodvora. Na tom mjestu gradio bi se i novi autobusni kolodvor kako bismo integrirali prijevoz. Tako bismo stvorili mogućnost da ljudi mogu doći do Varaždina, Zagreba, Koprivnice i Čakovca ili iz susjednih nam općina u Ludbreg. Javni prijevoz je stvarno potreba i kad bi funkcionirao u češćem ritmu stanovništvo bi se više kretalo i ne bi razmišljali da trajno napuštaju svoje domove jer bi im sve usluge bile nadohvat ruke – zaključuje ludbreški gradonačelnik.