);
Donosimo priču o tome kako su ludbreški mlinci osvojili domaće, ali i svjetsko tržište

Donosimo priču o tome kako su ludbreški mlinci osvojili domaće, ali i svjetsko tržište

Ova lijepa priča o ludbreškom autohtonom proizvodu počela je prije 12 godina, točnije 1. travnja 2019. kada se obilježava i Dan centra svijeta što je zapravo i jedna zgodna poveznica u samom nazivu proizvoda. A kako je sve počelo otkrili su nam vrijedni supružnici Siniša i Martina Orlović.

-Ideja je bila da stvorimo domaći, autohtoni i nadasve kvalitetan proizvod – rekli su nam Orlovići.

– Željeli smo da se uz proizvod veže i priča, a to je da se mlinci prema obiteljskom receptu na ovaj način rade više od 100 godina. Počeli smo s proizvodnjom premium proizvoda, domaćih mlinaca s jajima po tradicionalnoj recepturi i ručnoj izradi. Na samom početku kupci su prepoznali i zavoljeli naš autohtoni proizvod, a to nam je bio dobar povod da nastavimo te da naša proizvodnja raste iz godine u godinu. – kaže Siniša i dodaje kako ga miris pečenih mlinaca vraća u djetinjstvo i sjećanja na obiteljska druženja.

Martina i Siniša Orlović
Martina i Siniša Orlović

Tada su mlinci bili najčešći prilog uz pečenje za vrijeme svečanog ručka. Mlinci danas mnoge vraćaju baš u ta vremena kad su se pekli skoro u svakoj kuhinji na pećima ložena na drva. Siniša spominje ovom prilikom i svoju strinu, koja je bila u obitelji poznata po izradi mlinaca, a spomenula mu je kako su se mlinci u siromašnijim kućama radili bez jaja, a u imućnijim s jajima, bila je to tada neka vrsta prestiža.

Siniša i Martina proizvodnju su pokrenuli u Ludbregu, a s obzirom da je Ludbreg centar svijeta upravo je i to razlog da su mlince baš tako i nazvali. Zanimljiva je činjenica kako su upravo na dan centra svijeta započeli sa proizvodnjom u samom centru Ludbrega. Da je taj datum zaista važan dokazuje i to da su 1. travnja 2022. započeli s još jednom novinom u proizvodnji, a to su mlinci iz centra svijeta od bučinog brašna. Znamo da je buča i bučino ulje naša tradicionalna namirnica, te se rodila još jedna ideja koju smo uspješno proveli u djelo i mlinci s bučom dobro su prihvaćeni od strane kupaca. Samim time što su napravljeni bez jaja odlična su ponuda za vegane i vegetarijance, ali i sve koji vole probati i nešto novo s domaćim „štihom“.

Vjerni kupci i poslovni partneri itekako su zaslužni da ova priča traje i dalje. Treba spomenuti da je već u prvih 5 godina toliko proširena mreža kupaca da su izašli izvan županije i postali nacionalni distributeri.

Mlinci iz Centra svijeta najbrže su rastući brand u svojoj kategoriji

Zahvaljujući stalno rastućoj potražnji krajnjih kupaca mlinci su zastupljeni na policama većine maloprodajnih centara u Hrvatskoj. Zanimljivo je zasigurno stanovnicima ludbreškog kraja kad diljem Hrvatske u trgovinama ugledaju na policama „Mlince iz centra svijeta“. Još veću radost donose i u zemljama u koje se izvoze, pogotovo gdje ih kao dragi domaći proizvod kupuju naši iseljenici. Mlinci iz centra svijeta izvoze se u Njemačku, Irsku, Sloveniju i Švicarsku.

Početak poslovanja ‘Čokolanda’

– Tvrtka „Čokoland“ osnovana je 2011. godine i osnovna ideja za pokretanje posla bila je proizvodnja kolača, jer s obzirom da je moja supruga izvrsna kuharica i njezini su kolači nešto posebno, rodila se naša zajednička ideja da pokrenemo tvrtku za proizvodnju kolača. Čokolada i slatkiši bili su većina ponude na početku te smo ih počeli dodatno distribuirati i tako je nazvana tvrtka. – govori nam Siniša.

Ubrzo su se nakon kratke proizvodnje kolača otvorile nove poslovne prilike te kontakti sa stranim poslovnim partnerima pa su pokrenuli veleprodaju i distribuciju slatkiša. Zbog povoljnih tržišnih okolnosti širili su mrežu kupaca i izašli izvan granica županije te postali nacionalni distributer robe široke potrošnje. Čokoland su pokrenuli s nešto ušteđevine, a uz ogromnu želju da zajedno nešto stvore i pokrenu posao. Doslovno su krenuli iz garaže prenamijenjene u skromno skladište. Danas se njihovo poslovanje sastoji od proizvodnje branda“ Mlinci iz centra svijeta“ te veleprodaje i distribucije robe široke proizvodnje. Posluju u proizvodnom pogonu od 500 četvornih metara, te skladištu i uredskim prostorijama na otprilike 700 četvornih metara.

-„Mlinci iz centra svijeta“ naša su najvažnija karika u ponudi – naglašava Siniša i dodaje kako su zahvaljujući njima postigli prepoznatljivost na tržištu. Oni su postali sinonim za tvrtku Čokoland.

-U proizvodnji su potrebna stalna ulaganja, jer tržište, trendovi i konkurencija stalno idu naprijed pa smo u sklopu operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ Europskog fonda za regionalni razvoj, dobili sredstva kojima smo povećali proizvodne kapacitete, nabavili nove peći za pečenje mlinaca, a također smo i dodatnom automatizacijom proizvodnje, u dijelu za pakiranje, skladištenje i logistiku, postigli veću sigurnost proizvodne linije, efikasniju manipulaciju robom, veću energetsku učinkovitost te bolju iskorištenost postojećih skladišnih kapaciteta instalacijom paletnih regala. U svim ovim postupcima glavna misao vodilja bila je zadržavanje osobina tradicionalnog proizvoda u čemu smo i uspjeli – zaključio je Siniša.

Ovom prilikom važno je spomenuti da su sirovine za proizvodnju mlinaca iz centra svijeta isključivo od hrvatskih kompanija. Također i sav ostali repromaterijal nabavljaju u Hrvatskoj, te se onda može zaključiti da se radi o mlincima kao sto postotnom hrvatskom proizvodu o čemu svjedoči i oznaka „Hrvatska kvaliteta“ koju im je dodijelila Hrvatska gospodarska komora. Mlinci su bili i razlog za odluku o vlastitom voznom parku jer su proizvodi zahtjevni za distribuciju, te su zaključili da će najbolje brinuti o svojem proizvodu uz vlastitu dostavu. Vozni park im se sastoji od deset dostavnih vozila, a zastupljeni su na otprilike 1200 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, s ciljem daljnjeg širenja mreže kupaca.. U ovim vremenima kada se mnogi susreću s manjkom radnika, Siniša i Martina naglašavaju da je danas zaista izazovno doći do kvalitetnih i motiviranih radnika.
– Mi možemo naglasiti da smo sretni jer imamo vrijedne zaposlenike, a neki od njih s nama su od naših početaka. Mala smo tvrtka i na naše djelatnike gledamo kao na obitelj i u potpunosti se oslanjamo na njih. U svakom poslu pa tako i u našem svakodnevno se borimo i s raznim izazovima, no ustrajno sve rješavamo jer nama je naš posao život i san. Vječiti smo optimisti i usmjereni smo i dalje na razvoj svoga branda, na proizvodnju i zadržavanje povjerenja naših kupaca – zaključuju Orlovići.

Osim brašna, vode i jaja svakako je u mlince utkana i ljubav prema tradiciji koju su kupci prepoznali diljem Hrvatske, kao i svijeta. U ljubavi prema tradiciji i hrani granice se ne poznaju, tako da želimo da ova priča uspješno traje i dalje uz neke nove ideje i uspjehe kojih će biti u što ne sumnjamo. Mladi supružnici Orlović dokazuju kako se vrijednim radom i dobrim idejama u našem kraju može uspjeti i biti prepoznatljiv čak i na svjetskom nivou.

U Čokolandu su nam predložili i kako spremiti mlince. Donosimo vam dva recepta po njihovom izboru.

Zapečeni mlinci s vrhnjem 

Nasjeckati luk i špek na kockice, prepržiti do zlatne boje, skloniti sastane.
Mlince pripremiti prema uputama na pakiranju,  nakon toga u špek i luk dodati  kiselo vrhnje i promiješati sve zajedno s mlincima. Stavimo u pećnicu na kratko samo da se zapreku (cca15 min na 200 stupnjeva) i izvadit kad dobe blagu koricu.
Ako su mlinci od buče u pitanju onda ih još ukrasim s  tostiranim bučnim košticama i bučnim uljem nakon što su pečeni.
 
Lazanje s mlincima

• 400g Mlinci iz centra svijeta (s jajima ili bučinim brašnom)
• 500g miješanog mljevenog mesa (idealno purećeg)
• 4 žlice maslinova ulja
• 1 vezica peršina
• 1 veća glavica luka
• 3 češnja češnjaka
• 400g pasirane rajčice
• 400g šampinjona
• 1 žlica koncentrat rajčice
• 1 žlica origana
• 60g brašna
• 60g maslaca
• 1l mlijeka
• 1 lovorov list
• 1 grančica majčine dušice
• ribani parmezan
• maslac za bešamel

Meso začinite solju, paprom i origanom. Na ulju popržite luk, dodajte meso pa i njega popržite. Dodajte češnjak, rajčicu, pire od rajčice, peršin i šampinjone. Sve skupa pirjajte 30min, dok višak tekućine ne ispari i smjesa postane gusta.

Za bešamel na maslacu kratko popecite brašno i postupno dolijevajte mlijeko uz stalno miješanje metlicom. Malo posolite, popaprite, dodajte lovorov list, majčinu dušicu te kuhajte na laganoj vatri 10min. Na kraju dodajte parmezan. Sada je na redu slaganje slojeva lasagni. Posudu za pećenje premažite masnoćom i tankim slojem bešamela, zatim položite red mlinaca, a na njih sloj prije pripremljenog mesnog ragua, bešamela i parmezana. Drugi sloj započnite polaganjem mlinaca pa dodajte sve kao i za prvi sloj. Ponavljajte slojeve sve dok ne potrošite sastojke, pazeći da završite mesnim raguom, prelivenim bešamelom i obilno posipanim parmezanom. Sve nakapajte otopljenim maslacem.

U našoj verziji recepta, zagorske mlince prije slaganja u posudu za pećenje nije potrebno”furiti” u kipućoj vodi, pošto će povući vlagu iz mesnog ragua i omekšati. No, ukoliko mislite da je to potrebno, mlince možete “furiti” da omekšaju prije slaganja lasagni u slojeve; na način da stavite vodu da zavrije, zatim uzavrelu vodu ulijte u posudu (dužu, a pliću) pa potopite Zebrano mlinac koji ste prethodno pripasali veličini posude (cca 20×30 cm) i pustite mlince da omekšaju pa ih zatim slažite u posudu za pećenje prema prethodnim uputama. Tako pripremljene lazanje pecite (u prethodno zagrijanoj pećnici) na 200°C oko 40min.

Malo ohladite i poslužite!
I dobar tek!

Skip to content