Petnaestorica učenika Srednje škole Ludbreg stručnu su praksu obavljali u organizaciji Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH, Schkeuditz, Njemačka u razdoblju od 5. do 18. svibnja zahvaljujući kratkoročnom projektu za mobilnost učenika i osoblja koji je u visini od 36.652,00 € u potpunosti financiran sredstvima Europske unije.
– Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila je provođenje našeg projekta “Kreiraj svoju budućnost u 3D” u sklopu kojeg su učenici prvi tjedan boravka učili raditi u programu FreeCAD namijenjenom inženjerima strojarstva i dizajnerima 3D predmeta za trodimenzionalni ispis, ali se također uklapa u širi raspon upotreba kao što su arhitektura ili drugi inženjerski smjerovi – objašnjavaju iz Srednje škole Ludbreg.
U drugom tjednu svog boravka u Njemačkoj bavili su se 3D ispisom. Učenici koji su sudjelovali u projektu javili su se na natječaj. Na natječaj su se mogli javiti 2. i 3. razredi smjera strojarski računalni tehničar i mehatroničar, te učenici 2. razreda smjera CNC operater. Glavni kriterij odabira bile su ocjene iz stručnih predmeta i stranog jezika. Učenici su u Njemačku otputovali u pratnji nastavnika strojarske skupine predmeta Dine Buhanca i koordinatorice projekta i nastavnice njemačkog jezika Vande Jezernik Šimunec.
-Organizacija u kojoj su učenici bili smješteni i radili nalazi se na imanju tipa kampus Gut Wehlitz. U jednom krilu kampusa nalaze se spavaonice za učenike, a u drugom se nalaze praktikumi za različita zanimanja. Neki učenici odlaze na praksu u firme u okolici Leipziga. Ludbreški učenici radili su pod nadzorom njemačkih mentora iz organizacije domaćina u praktikumu na kampusu, a službeni jezik je bio engleski. Radili su svaki dan od 9 – 15.00 sati sa stankom za ručak od 12.00 – 12.30 – kaže nam Vanda Jezernik Šimunec, koordinatorica projekta.
Cilj obavljanja stručne prakse bio je stjecanje novih vještina i znanja iz područja struke, razvijanje vještine rada u timu jer je praksa bila strukturirana problemski. Učenici su dobivali zadatke koje su morali zajednički riješiti kako bi mogli proći na sljedeću razinu, a mentor je bio tu da ih usmjerava prema rješenju, ali ne daje gotova rješenja.
-Naši učenici u školi na nastavi Tehničkog crtanja koriste program AutoCAD tako da je to bila odlična prilika za produbljivanje i usvajanje novih znanja, a 3D ispis rade u sklopu predmeta Dizajniranje proizvoda pomoću računala i CAD-CAM tehnologije i mogu ga odabrati kao temu za završni rad na kraju srednjoškolskog obrazovanja. Učenici su sami pripremali 3 D pisač, izradili 3 D model u softweru i zatim ispisali predmet – objašnjava Vanda Jezernik Šimunec.
Jedan od ciljeva projekta bio je i poboljšanje jezičnih kompetencija. Službeni jezik bio je engleski tako da se sva komunikacija za vrijeme rada odvijala na engleskom, a i sve upute i materijali koje su učenici dobili također su na engleskom.
-U kampusu su osim naša grupe boravile još dvije grupe iz Hrvatske, zatim iz Češke, Poljske, Rumunjske i Latvije tako da su kontaktu s drugim učenicima u slobodno vrijeme također govorili engleski. Njemačkim su bili okruženi u svakodnevnom životu, u javnom prijevozu, dućanu, na izletima, u kontaktu s nekim zaposlenicima kampusa, u razgledu Red Bull Arene u Leipzigu tako da su mogli poboljšati i svoje znanje njemačkog jezika ili su barem dobili poticaj da ga usavrše – objašnjava koordinatorica projekta.
Cilj odlaska na Erasmus projekt je i upoznavanje s kulturom i kulturno povijesnim znamenitostima zemlje domaćina.
-Pod vodstvom stručnog lokalnog vodiča razgledali smo Leipzig, popeli smo se na spomenik Bitki naroda visok 91 m, posjetili smo i razgledali Dresden prekrasni barokni grad kojeg još zovu i Firenca na Labi, bili smo u razgledu Berlina koji je zaista pravi velegrad i u 3,5 sata koliko je trajao razgled s vodičem prošli 10 km. Učenicima je posebno zanimljiv bio razgled tvornice BMW-a u Leipzigu. Tamo smo razgledali pogone i dio proizvodnje uz njihovog vodiča no nemamo previše fotografija jer je fotografiranje i unošenje mobitela strogo zabranjeno. Tvornica je najmlađi pogon BMW-a u Njemačkoj vrlo je moderna i izgleda futuristički, tamo smo vidjeli robote na djelu i potpunu automatizaciji proizvodnog procesa no u nekim dijelovima proizvodnje još uvijek rade ljudi i tvornica ima 6000 zaposlenih radnika. Učenici su bili i u vođenom razgledu stadiona Red Bull Arena na kojem će uskoro igrati i hrvatska nogometna reprezentacija na predstojećem EP-u – objašnjava Vanda Jezernik Šimunec.
Osim svega navedenog učenici su razvijali i svoju samostalnost, a radili su i na svome samopouzdanju. Morali su se snalaziti u velikim gradovima i koristiti javni prijevoz kojeg nema u takvom obliku u mjestima iz kojih dolaze, sami su se morali brinuti za red i čistoću u svojih sobama koje su dijelili s više učenika. Nije bilo hotelske usluge. Sami su u praonici prali svoje rublje i zapravo su okusili nešto od predstojećeg studentskog života. Većina je prvi puta bila sama u inozemstvu tako dugo vremena što je sigurno doprinijelo njihovom samopouzdanju. Učenici su nakon odrađene prakse dobili certifikate i kao jedini od svih grupa koje su u isto vrijeme bile na praksi dobili ocjenu odličan iz prakse te su bili pohvaljeni za samostalnost i odgovornost od njemačkih domaćina.