S današnjim danom krenula je druga faza popuštanja mjera kojom je omogućen rad zdravstvenog sustava u punom opsegu osim iznimki, rad privatnog zdravstvenog sustava te nakon više od mjesec dana stanke, rad poslovnih subjekata uslužnih djelatnosti poput frizera, salona za masažu, kozmetičara, pedikera i drugih koji imaju bliski kontakt s klijentima.
Oni su odluku o ponovnom pokretanju rada dočekali s veseljem.
-Naravno da smo zadovoljni svi smo jedva čekali, a posebno klijenti. Kad su nas zatvorili svi smo bili u jednom “šoku”, ali s vremenom smo prihvatili nastalu situaciju i parolu “ostani doma”. – otkriva nam Dubravka Petrošanec, vlasnica frizerskog salona „Lady“ u Ludbregu kojoj ponovno otvaranje obrta uz veselje predstavlja i dodatan izazov. Naime Hrvatski zavod za javno zdravstvo uoči druge faze relaksacije donio je niz preporuka usmjerenih na sprječavanje i suzbijanje epidemije kojima je detaljno uređen rad frizerskih salona.
– S obzirom na nove epidemiološke mjere i klijenti i mi frizeri moramo se u potpunosti prilagoditi. Potrebno je ograničiti broj klijenata koji se istovremeno nalaze u salonu i to ovisno o kvadraturi prostora. Na ulazu svaki klijent mora dezinficirati ruke i obuću te mora nositi masku. Nakon ulaska u salon zaposlenicama daje svoje kontakt podatke. Ta je informacija, u slučaju otkrivanja oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja daljnjeg širenja infekcije. Potom slijedi obavezno pranje kose i pristupanje radu. Nakon završetka svi jednokratni materijali se bacaju, dezinficira se alat te pribor i mjesto na kojem je klijent boravio. – pojašnjava Dubravka i dodaje kako je rad malo otežan, ali da je zadovoljna što su barem nekako krenuli.
Ponuda usluge salona također je ograničena. Omogućeno je šišanje i farbanje izrasta, dok za pramenove i balayage ipak trebati još malo pričekati.
– Moram priznati da su klijenti strpljivi i svi prihvaćaju novonastalu situaciju. Imaju razumijevanja kod naručivanja koje je obavezno i odrađuje se telefonski. Termini su već velikim dijelom popunjeni baš zbog toga što moramo organizirati rad i ostaviti barem 15-20 minuta za dezinfekciju iza svakog klijenta. – poručuje vlasnica i navodi kako za vrijeme trajanja epidemioloških mjera u salonu nema ispijanja kave ili sokova, listanja časopisa kao ni puno pričanja i razgovora.
-Isto tako mole se starije osobe da se još neko vrijeme suzdrže od dolaska u salon jednako kao i najmlađi klijenti. – poručuje vlasnica salona Dubravka Petrošanec.