);
Domaće namirnice za bolji imunitet

Domaće namirnice za bolji imunitet

Postoje mnogi načini prehrane koji mogu biti jako dobri za naš organizam. Nažalost često ih počinjemo primjenjivati tek kad se jave neki zdravstveni problemi. Korizma je možda pravo vrijeme da učinimo nešto za svoje zdravlje i uvedemo neke nove namirnice, nezdrave zamijenimo zdravima i pripremamo neka jela na drugačiji način. U razdoblju smo kad smo izloženi mnogim poznatim i nepoznatim virusima gripe, prehladama, a što nosi i ostale poteškoće za naš organizam. Prehrana ima neprocjenjivu ulogu za naš organizam i nikad ne treba prestati mijenjati neke navike i isprobavati neke nove namirnice. Često se ponavlja važnost konzumiranja manjih obroka više puta dnevno, a svakako je važno birati sezonske namirnice, cjelovite žitarice, posno meso, ribu kojima ćemo tijelu osigurati dovoljne količine nutrijenata, vitamina i minerala.

U nedostatku nekih ideja kod kuhanja dovoljno će biti posjeta ludbreškoj tržnici. U razgovoru sa prodavačima domaćih proizvoda i njihovu ponudu začas ćete doći do ideje što i kako nešto fino i zdravo pripremiti. Prije nekoliko dana na ludbreškoj tržnici otvorena je i nova trgovina Opg Siladi iz Kotoribe, koja će još upotpuniti sve ono što vam je potrebno za ukusnu i zdravu pripremu namirnica.

U ponudi trgovine Opg Siladi su domaći proizvodi iz vlastite proizvodnje, a nude se koščićna (bučina) ulja, hladno prešana ulja (koščićna, konopljino, laneno, suncokretovo i repičino), matični sokovi, ljuskice heljde, kaše, brašna, krupice, sjemenke, mekinje i čajevi. Od žitarica ovom prigodom izdvajamo heljdu, koja grije organizam i daje energiju.

Heljda je žitarica koja se svakako mora što češće naći na našem tanjuru. Naime, ova žitarica jača organizam, pomlađuje krvne žile, otklanja umor, povećava cirkulaciju u rukama i nogama. Uz to, pozitivno utječe na pamćenje i koncentraciju. Sve veću popularnost, ova namirnica može zahvaliti činjenici što ne sadrži gluten. Zbog toga se sve češće heljdino brašno koristi u izradi kruha i ostalih pekarskih proizvoda među osobama osjetljivima na gluten. Ako se nastojite zdravo hraniti onda treba spomenuti da je heljda bogata kvalitetnim ugljikohidratima i visokokvalitenim i lako probavljivim proteinima zbog čega se preporuča osobama koje ne jedu meso. Heljda je bogata i vitaminima B1 i B2 koji su neophodni za pravilan metabolizam ugljikohidrata u organizmu, ali i za rad živčanih i kardiovaskularnih stanica. Kako bi vitamin B1 bio što iskoristiviji, potreban je magnezij, a i on se nalazi u sastavu heljde, baš kao i fosfor, željezo, cink, bakar i mangan. Heljda je idealna kultura za organski ili ekološki uzgoj budući da zbog njene prirodne otpornosti uzgajivači ne moraju koristiti pesticide.

Heljda je pomalo zaboravljena žitarica iako je jedna od najstarijih iz našeg podneblja. Često se jede sa lukom ili porilukom sa malo soli ili papra koji dodatno griju organizam.

Štrukli sa hajdinskom kašom i bučinim uljem

Sasvim slučajno u razgovoru sam srela gospođu iz Ludbrega, koja mi je onako usput spomenula da će raditi posne štrukle sa heljdom i bučinim uljem. Napomenula je da se to često u našem kraju pripremalo baš za post, naravno da sam to odmah isprobala, a po svom sam ukusu napravila još jednu varijantu. Na poriluku sam prodinstala žutu i crvenu mrkvu i dodala kuhanu heljdu, malo začinila i nadjenula tijesto za štrukle. Probala sam napraviti i one samo sa heljdom i bučinim uljem, radila sam slane baš kako su se radili nekad.

Jedna od važnih namirnica su sirevi, a one prave domaće potražite na ludbreškoj tržnici.

Sir je izvrstan izvor visokokvalitetnih bjelančevima, kalcija i mnogih drugih prehrambenih tvari. Sa sirom možemo započeti i završiti svaki ručak ili večeru. Radimo štrukle, tjesteninu sa sirom, pite, poslužujemo ga uz druga jela. Možemo napraviti i fine knedle sa sirom. Recept je predložila slušateljica Ana u emisiji “Kuhanje je uvijek u modi„,  a želite li probati ovo fino i jednostavno jelo, evo recepta:

Knedle sa sirom (po receptu slušateljice Ane)

Tijesto: pola kg brašna, 2 jaja, prašak za pecivo, malo ulja, 3 do 4 krumpira, žličica soli.

Nadjev: 25 dag svježeg sira, jaje, sol, šećer (ovisi kakvu varijantu želite slanu ili slatku. U sir dodati „strajbano“ jaje . Tijesto narezati na kocke, na svaku kocku staviti nadjev i raditi knedle. Kuhati oko 15 minuta.

Ponuda na tržnici može se zaokružiti sa dobrim izborom domaćeg povrća, (mrkva, celer, peršin, kelj, luk, češnjak, poriluk, cikla, krumpir…) Zanimljivo je da se već može kupiti mladi luk, špinat, zelena salata, tako da zaista možemo pripremiti različita jela od domaćih namirnica i time utjecati na bolje zdravlje i otpornost organizma.

 

error: Sadržaj je zaštićen !!
Skip to content