OŠ Ludbreg sudjelovala je u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja“ u sklopu kojeg je osvojila 3. mjesto u kategoriji za najbolji učenički projekt.

Projekt „LORA – laboratorij održivog razvoja“ kreativan je i praktičan način promidžbe ciljeva održivog razvoja koji je okupio po jednu osnovnu školu iz svake županije u RH, pri čemu je više od 1000 učenika i učenica iz cijele zemlje kroz projektni rad, učenje i suradnju provelo samostalne projekte kojima su rješavali konkretne okolišne, društvene ili gospodarske probleme u svojim lokalnim sredinama.

Učenički projekti provodili su se tijekom 2020. godine, a završili su podnošenjem izvještaja o provedenim projektima, nakon čega su upućeni u proces ocjenjivanja koje je proveo stručni tim projekta LORA.

Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt. Postupkom ocjenjivanja predviđeno je proglašenje prva tri mjesta koja su u tijesnoj bitci na čak dvije pozicije podijelile po dvije osnovne škole.

Osnovna škola Ludbreg osvojila 3. mjesto

Prema ocjenama Povjerenstva OŠ Ludbreg nagrađena je za projekt „Dječji hrvatsko-romski rječnik” .

– Projekt svojim inovativnim pristupom obrazovanju na neintruzivan i kreativan način rješava konkretan problem jezičke barijere dvije skupine učenika/ca jedne škole koja uspješnom suradnjom može predstavljati ogledan primjer drugim obrazovnim ustanovama koje rade s manjinskim skupinama. Uključivanjem raznolikih suradnji s lokalnim umjetnicima, djecom koja imaju talente i želju, ustanovama i volonterima/kama, projektni se tim iskazao u iznalaženju uključivih i jednostavno primjenjivih rješenja za naizgled teške probleme s kojima se učitelji/ce i učenici/e svakodnevno suočavaju. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario zadovoljavajuću razinu zacrtanih projektnih rezultata, unatoč teškoj pandemijskoj godini. – stoji u obrazloženju.

Podsjetimo, u pripremu rječnika bili su uključeni svi učenici romske nacionalnosti u programu produženog boravka OŠ Ludbreg, ali i učenici koji nisu Romi. Ukupno njih 72. Pronalazili su predmete iz svoje okoline te razgovarali i bilježili njihove nazive na hrvatskom i romskom jeziku.

Nakon prikupljanja jezične građe bilo je potrebno ilustrirati rječnik, a u tom segmentu glavnu ulogu imao je Kevin Bogdan, učenik 6. razreda Osnovne škole Ludbreg čiji je likovni talent zamijećen još u nižim razredima. Kroz ovaj projekt Kevin je naučio crtati pomoću grafičkog tableta i to zahvaljujući mentorstvu Miroslava Vađunca, djelatnika Centra za kulturu i informiranje „Dragutin Novak” koji je ujedno i grafički uredio rječnik.

U rječnik je uvršteno ukupno 212 riječi, 20 brojeva i 45 svakodnevnih fraza.

Čestitke učenicima i voditeljici projekta, učiteljici Olji Dijanošić!